Bokning

Tips vid bokning
- Ange datum, tid & plats för ert event
Underhållning
- Vilken typ av underhållning önskas? Mingelmusik till en AW, partymusik till sommarfesten eller är det ett Musikquiz med kollegorna?
Upplägg
- beskriv gärna hur ert upplägg ser ut & vad målet är med eventet
Previous
Next

Bokning

Så roligt att ni hittade hit! Här ska jag förklara mer om hur en bokning går till & hur prisbilden skapas.

Hur det går till:

Maila mig era önskemål (info@asabjork.se) och berätta om ert event: ange datum, tid & plats. Om jag är tillgänglig ert datum kommer jag preliminärboka dagen till er direkt (kostnadsfritt)

Beskriv vad ni önskar för typ av upplägg för ert event: datum, tid & plats, längd på musikunderhållning, vilken typ av gig ni önskar (är det bröllop, fest eller ett företagsmingel?) Så jag kan få en uppfattning om mängd av material och vilken typ av utrustning som behövs till giget.

När vi har benat ut detaljerna, satt ett överenskommet pris och ´skakat hand´, så bokar vi datumet och jag skickar faktura efter gjort gig.

Priser

Varje gig är unikt och kräver olika mängd förberedelse, inköp av material och instuderingtid och reskostnader; vilket gör det omöjligt att sätta ett fast pris.

Jag skräddarsyr underhållningen efter era önskemål och likaså med prissättningen för att ge ett rimligt pris för just ert event. Att förbereda ett Pudquiz med Musik på 45 min tar kortare tid att göra än att studera in en Irländsk Afton på 3 timmar, och så vidare!

 

I prissättning ingår följande:

  • Kostnad av materialinköp (instrumentala backgrunder, texter, noter mm)
  • Ev. komphjälp (medkompanjon på gitarr eller piano)
  • Användaravgift för slitage av teknisk utrustning
  • Förberedelsetid för rep, träff med kantor/möte med DJ & själva arbetstimmarna under giget
  • Ev resersättning t/r & övernattning
  • Priset baseras också på hur mycket (hur många set underhållning) och vad för typ av material som ska förberedas (1 st vigselsång eller 5 timmars Partykväll)
  • Avgifter för fakturering (Cool Company 5 %) ev. 25 % moms beroende på uppdrag (momsen ser olika ut beroende på om det är ett musikeruppdrag dvs ´Trubadur´eller om det är ett Konfrencieruppdrag)Vill du veta mer, kika in på skatteverkets bestämmelser ang. moms här:

Avbokningsregler:

– Mer än 4 veckors framförhållning 500 kronor i avbokningsavgift (för att kompensera adminstrationsavgift vid bokning samt inköp av noter och musik)
– Avbokning 4 veckor innan bokat datum 50 % betalning av överenskommet gage.
– Avbokning 2 veckor innan bokat datum 100 % betalning av överenskommet gage.